top of page
חיפוש

כדורי שוקולד. בלי סוכריות צבעוניות!

אין ילד שלא אוהב כדורי שוקולד. זה אחד מהקינוחים האהובים על כולם- גם על מבוגרים.

אבל מה עושה מי שאלרגי....? ידעתם למשל, שאפילו קופסה של סוכריות צבעוניות יכולה להכיל עקבות של בוטנים ואגוזים?

כאשר ילד אלרגי, בעיקר כאשר מדובר באלרגיה מסכנת חיים, אסור לו אפילו לבוא במגע עם אותו אלרגן שמזיק לו- בין אם זה חלב או בוטנים או סויה או ביצים.

הבעיה, מעבר לתפריט הלא כל כך בריא של הילדים, היא חוסר ההתחשבות. חוסר ההתחשבות בעיקר של ההורים שחושבים ש "לא כולם צריכים לסבול בגלל ילד אחד אלרגי." ואני שואלת-מה יקרה אם הילדים יאכלו כדורי שוקולד בלי סוכריות למשל? כלום. ומה יקרה אם הם לא יאכלו כדורי שוקולד בכלל? תופתעו לדעת ש...כלום! מה יקרה אם הילד האלרגי יאכל? אלרגיה מסכנת חיים כבר הזכרתי? ואם הוא לא ישתתף בפעילות? וגם כאן אני אענה בשאלה- האם שווה להרחיק ילד בגלל זה...?



אחד התרגילים שאני מעבירה בכיתות יסודי הוא הכנת כדורי שוקולד. מטרת התרגיל היא להראות לכולם בצורה הכי קלה ונוחה, שאפשר לעבוד ביחד ולמצוא איך כולם ניהנים- בשיתוף ושילוב. לא שזה תמיד קל, אבל זה תמיד אפשרי!

בפעילות הילדים מקבלים רשימת מצרכים להכנת כדורי שוקולד כשליד כל מצרך כתוב אילו רכיבים אלרגניים הוא עלול להכיל.

לפני שהם מתחילים את הפעילות "נוספים" להם שלושה ילדים לכיתה- ילדה שאלרגית לחלב, ילד שלא מעכל גלוטן וילדה שאלרגית לבוטנים. ועכשיו הם צריכים לבחור את המצרכים- ביחד!

הפעילות נעשית בקבוצות והעבודה היא משותפת כאשר בסוף מסבירים להם על האלרגיות והסיכון בהם, נותנים להם טיפים איך לשמור ולסייע לאותם ילדים אלרגיים ולסיכום כולם מקבלים כדור שוקולד (שהוכן מראש לפי המתכון).

שילוב הוא לא קל. אבל הוא אפשרי. והוא רצוי אפילו הכרחי. וכאשר מתחילי בגילאים מוקדמים הילדים לומדים לקבל את כל מי שלא כמוהם , לשלב ולהכיל. וגם ליהנות מכדורי שוקולד ביחד!

רוצים את המתכון? את מערך השיעור של הפעילות. דברו איתי :-)

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מכתב אישי ממני למפקחת במשרד החינוך

מפקחת יקרה, אני לא יודעת איך ומתי הגעת לתפקיד ואם בהתחלה היה לך אכפת מהילדים ומההורים שלהם אבל כנראה שאת כבר שחוקה ועייפה אחרת אין לי הסבר. את בטוח יודעת מי אני וגם תזכרי אותי ולא לטובה אבל לא באשמת

bottom of page