top of page
חיפוש

SP מהההה?

לאחרונה למדתי מושג חדש. Sensor processing disorder או בראשי תיבות SPD

הפירוש זה קושי בויסות חושי. אנחנו נוטים לומר שיש לילד ויסות חושי אבל לכולנו יש ויסות חושי, לאותם ילדים אנחנו מתכוונים שיש להם קושי לווסת את החושים שלהם. או חוסר יכולת לווסת את החושים שלהם- רגשיים פיזיים או נפשיים. זה בדרך כלל בא ביחד.

קושי בויסות חושי הוא שהקולטנים של החושים לא מצליחים להעביר את החומר בצורה נכונה לעיבוד או שהם מעובדים בצורה לא תקינה ולכן התגובה הפיסית או הרגשית לא תואמת. כמו רצון במגע עמוק או רתיעה מכל מגע. וזה יכול להיות במקביל- שמערכת אחת תצרוך הרבה תשומת לב והשנייה לא תוכל להכיל תשומת לב בכלל. עובדים עליהן כמכלול.

אם עד לאחרונה היתי רגילה ל ADHD ו OCD אז הנה אספנו עוד כמה אותיות על הדרך.

לא שהאותיות הן מה שמגדירות את הילד אבל כדאי לדעת איך קוראים למצב מסוים בעיקר על מנת לחפש לו מוצרים, פריטים וטיפולים שייסעו לו.

אחד מהם זו שרשרת סיליקון. בתור ילד שמכנסי כל דבר לפה ולועס ובודק זה היה מלחיץ רצח את הגננות ואת המורות שלו ובצדק. אז רכשתי עבורות שרשרת סיליקון מדליקה.



גם כדי שיוכל להכניס משהו לפה בלי להלחיץ את הסביבה, גם כי זה חומר שנותנים לתינוקות שמוציאים שיניים ללעוס (שרשראות של הנקה של אימהות שבטח נתקלתם בהן) והוא טוב לגירוי החניכיים ועם כל זה זה פשוט שרשרת אופנתית ומעוצבת ואף אחד לא ירים גבה שהוא עונד אותה. להיפך , זה הפך אותו למגניב.

אז אין יותר שרוולים רטובים ולעוסים, או עפרונות מסכנים מלאים בסימני שיניים. אין יותר לגו בפה וכדורי ספוג חצי אכולים. יש שרשרת סיליקון.

אפשר להשיג אותה ברחבי הרשת, אני את שלו קניתי דרך חנות ה ADHD SHOP בנס ציונה שיש בה עוד מוצרים שווים ביותר. מומלץ!


פוסטים אחרונים

הצג הכול

מכתב אישי ממני למפקחת במשרד החינוך

מפקחת יקרה, אני לא יודעת איך ומתי הגעת לתפקיד ואם בהתחלה היה לך אכפת מהילדים ומההורים שלהם אבל כנראה שאת כבר שחוקה ועייפה אחרת אין לי הסבר. את בטוח יודעת מי אני וגם תזכרי אותי ולא לטובה אבל לא באשמת

bottom of page